ProjektyEdukacja dla pokoju. Międzypokoleniowa transmisja wiedzy osób dorosłych

Edukacja dla pokoju. Międzypokoleniowa transmisja wiedzy osób dorosłych

2014-1-PL01-KA104-001823

Projekt „Edukacja dla pokoju. Międzypokoleniowa transmisja wiedzy osób dorosłych” stanowi odpowiedz na potrzebę rozwijania edukacji dla pokoju w sytuacji konfliktów w Europie.

Celem projektu jest podniesienie kompetencji osób zaangażowanych w działalność Fundacji Gaudete zarówno pracowników jak i wolontariuszy. Uczestnicy mają potrzebę poznania w jaki sposób w innych krajach takich jak Hiszpania rozwijanie są obszary edukacji dla pokoju w transmisji międzypokoleniowej. Specjalną potrzebę uczestników stanowi jak najlepsze wykorzystania istniejących inicjatyw w obszarach: Edukacja międzykulturowa i międzypokoleniowa, uczenie się przez całe życie, odbudowa pokonfliktowa, obywatelstwo europejskie, świadomość europejska.

Pobierz:
  1. Prezentacja – edukacja dla pokoju.pdf
  2. Konspekt zajęć.pdf
  3. Broszura.pdf
Na tle konfliktów i napięć społecznych występujących aktualnie w Europie, do projektu został wybrany partner Associacio Cultural Catalonopolonesa z siedzibą w Hiszpanii – region Katalonia. Edukacja na rzecz pokoju jest nie tylko formą kształcenia, która jest potrzebna w obszarach konfliktowych. Jest także konieczna jako forma edukacji we wszystkich społecznościach stojących w wyzwaniu integracji i spójności w kwestii społecznych, kulturalnych i politycznych. Projekt jest zgodny z priorytetami specyficznymi dla obszaru edukacji dorosłych: – zapewnianie informacji o dostępie do uczenia się przez całe życie, – tworzenie ofert edukacyjnych dostosowanych do poszczególnych dorosłych osób. Realizacja projektu przyczyni się do podniesienia kompetencji uczestników w obszarze: wiedza, doświadczenie, postawa. Projekt wspiera działania na rzecz podnoszenia jakości, innowacji i nadawania wymiaru międzynarodowego. Realizacja projektu przyczyni się do zwiększenia liczby osób dorosłych uczestniczących w procesie uczenia się przez całe życie.
Publikacja sfinansowana z funduszy Komisji Europejskiej w ramach programu Erasmus+ Publikacja została zrealizowana przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Publikacja odzwierciedla jedynie stanowisko jej autorów i Komisja Europejska oraz Narodowa Agencja Programu Erasmus+ nie ponoszą odpowiedzialności za jej zawartość merytoryczną.