zajmuje się edukacją poprzez:
- doskonalenie kompetencji u osób dorosłych,
- podnoszenie umiejętności rozwoju osobistego,
- rozwijanie talentów u dzieci i młodzieży,
- prowadzenie szkoleń w obszarach: mentoring, tutoring, coaching,
- udziela wsparcia osobom w trudnych sytuacjach życiowych poprzez porady psychologiczne oraz porady ekonomiczne, doradztwo zawodowe, wsparcie młodych osób w ekonomii społecznej.
- wspiera nauczycieli, trenerów, edukatorów osób dorosłych w ich rozwoju zawodowym realizując projektu tematyczne.
Została założona w 1992r. i jest organizacją non-profit oraz organizacją pozarządową NGO działająca w obszarze pożytku publicznego. Słowo "gaudete" pochodzi z j. łacińskiegp i oznacza radość, satysfakcję, spełnienie w życiu. Siedzibą jest miasto Katowice, województwo śląskie.
Equal Leadership is a project presented and entitled “A Drone to Promote Equality on Political and Economic Decision Making”, aims to define a new strategy and the creation of new tools that make it possible to achieve that desideratum.
For more: https://equalleadership.eu/
Fundacja Gaudete dostrzega potrzebę poszerzenia oferty organizacji w zakresie edukacji osób dorosłych. Pracownicy Fundacji Gaudete dostrzegają potrzebę przygotowania programów edukacyjnych ukierunkowanych na przezwyciężanie samotności. Niezbędne stają się praktyczne rozwiązania, metody takie jak Storytelling i Memory box.
Storytelling, czyli opowiadanie historii, jest naturalnym sposobem wymiany doświadczeń ludzi. Zakłada, że poprzez zbieranie opowieści dokonuje się gromadzenia zasobu historii rodziny lub danej społeczności. Memory box to „pudełko” a zarazem metoda gromadzenia przedmiotów, które łatwo pozwalają rozpocząć daną opowieść i są również pewnym dokumentem: może to być zdjęcie, klucze, pamiątki z danych wypraw gdzie byliśmy i wiele innych.
Istnieje potrzeba poszerzania przez edukatorów kompetencji w zakresie języka angielskiego, co obejmuje dużą część literatury z zakresu Storytelling and Memory box.
Fundacja Gaudete organizuje i zaprasza na koncerty organowe.
International Perspectives on Inclusive Education
EOG/21/K1/D1/W/0037
Założeniem projektu było podniesienie kluczowych kompetencji matematycznych i cyfrowych niezbędnych do samodzielnego i godnego życia seniorów.
Cele projektu:
Projekt stanowił odpowiedzią na potrzebę poprawy jakości nieformalnego i pozaformalnego uczenia się seniorów w zakresie trzeciej kompetencji kluczowej (matematycznej) i umiejętności cyfrowych oraz w kontekście poprawy jakości edukacji.
W projekcie nastąpiło wzmocnienie współpracy edukacyjnej w obszarze edukacji dorosłych, dzięki czemu została rozbudowana oferta edukacyjna Fundacji Gaudete.
Działania obejmowały dwa obszary mobilności: Grupowa mobilność dorosłych słuchaczy oraz mobilność dla kadry. Seniorzy uzyskali wsparcie w rozwijaniu kompetencji kluczowych w tym kompetencji matematycznych, cyfrowych i ekologicznych. Wyjazd został zrealizowany w formie grupowej mobilności dorosłych słuchaczy na Węgry.
Zrealizowano mobilność kadry w formie - Job shadowing. Kadra edukacji dorosłych z Fundacji Gaudete wzięła udział w działaniu poprzez obserwację pracy organizacji przyjmującej w Hiszpanii.
Uczestnikami działań mobilnościowych jest kadra organizacji konsorcjum w ramach niezawodowej edukacji dorosłych.
Uczestnicy to kadra: pracownicy i wolontariusze. Konsorcjum tworzą:
Projekt wspiera nabywanie, uaktualnianie i rozwijanie kompetencji uczestników.
Cele szczegółowe projektu:
Projekt ma na celu podniesienie kompetencji kadry w zakresie wzmacniania solidarności międzypokoleniowa poprzez edukację ekologiczną. Celem projektu jest budowanie wzajemnego zrozumienia i tolerancji pomiędzy starszymi i młodszymi członkami społeczeństwa. Projekt ma na celu zdobycie praktycznych umiejętności w zakresie uczenia się międzypokoleniowego.
Solidarność międzypokoleniowa jest szeroko rozumiana jako "spójność społeczna między pokoleniami" (The "generation gap" 2005). Solidarność między pokoleniami na wszystkich poziomach - w rodzinach, społecznościach i narodach - ma fundamentalne znaczenie dla osiągnięcia społeczeństwa dla wszystkich grup wiekowych.
Fundacja Gaudete jest organizatorem cyklu koncertów na terenie Będzina pod nazwą „Będzińskich Wieczorów Organowych”. Głównym celem organizowanych koncertów jest przybliżenie piękna muzyki, promowanie literatury organowej i kameralnej na terenie Będzina a także upowszechnianie muzyki jako niematerialnego dziedzictwa województwa Śląskiego.
Kierownikiem całego przedsięwzięcia jest Marta Febe Ręka. W Fundacji Gaudete pełni rolę wolontariuszki a także organizatorki życia muzycznego. Aktualnie studentka klasy organów as. mgr Daniela Strządały na Akademii Muzycznej im K. Szymanowskiego w Katowicach. Służy swoim talentem muzycznym na parafii Niepokalanego Poczęcia NMP w Będzinie od 2019 roku. Jest organistką koncertującą. Jako kierownik artystyczny „Będzińskich Wieczorów Organowych” także jest wykonawcą repertuaru solowego jak i kameralnego. Brała czynny udział jako registratorka i wykonawczyni w cyklu koncertów „Szlakiem Siemianowickich Świątyń” a także „Koncertach w Bytkowskim Duchu”.
Do zarządu Będzińskich Wieczorów Organowych należą także:
Karolina Milena Wróbel - Klarnecistka i kompozytorka. Absolwentka Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej I i II stopnia im. Fryderyka Chopina w Bytomiu w klasie klarnetu mgr M. Misia, klasie kompozycji dr K. Pawłowskiego i klasie fortepianu mgr M. Gładkowskiej.
Jako klarnecistka brała udział w licznych koncertach, w tym jako członkini Tarnogórskiej Orkiestry Dętej i Polskiej Młodzieżowej Orkiestry Symfonicznej.
Jako kompozytorka zadebiutowała podczas koncertu prawykonań w trakcie VII Międzynarodowego Konkursu Duetów z Harfą w Cieszynie w 2017roku. Jej utwory są wciąż chętnie grane przez uczniów bytomskiej szkoły muzycznej. Prywatnie studentka pierwszego roku kierunku International Business na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach.
Magdalena Bąk – Skrzypaczka. Muzyka od zawsze stanowi ważną część jej życia. Doświadczenie to, radość i uśmiech zaprowadziły ją do Państwowej Szkoły Muzycznej I stopnia im. Fryderyka Chopina w Będzinie gdzie pod czujnym okiem prof. Małgorzaty Wacławik rozpoczęła kształtowanie swoich artystycznych umiejętności. Magdalena jest laureatką wielu konkursów ogólnopolskich
i międzynarodowych. Wśród nich można wymienić II miejsce w II Międzynarodowym Cieszyńskim Konkursie Skrzypcowym, wyróżnienie drugiego stopnia w International Violin Competition Vivaldi 335. Dzięki wysokim wynikom w nauce oraz szczególnym osiągnięciom muzycznym uzyskała stypendium prezydenta miasta Będzina. Zafascynowanie światem muzyki i możliwością rozwoju zaprowadziły ją do Państwowej Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej II stopnia im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. Miała okazję uczestniczyć w “Szalonych Dniach Muzyki” w Warszawie oraz koncertach z Filharmonią Śląską. Ukończyła POSM w Katowicach z wyróżnieniem, rozpoczynając następny rozdział, również obfitujący w wiele muzycznych przeżyć
Urban Learning is project that gathered European organisations to exchange and good practice. What do human beings hope from their urban environments? One answer is spaces allowing them to engage in meaningful educational and social interactions and new experiences.
It is estimated that, by 2050, 6.5 billion people will be lived into urban centers around the world – that is two-thirds of the projected world population. Urbanisation tends to be debated in the frame of the negative side effects. As more and more people live in cities, every single aspect of our lives will be urbanized. Also, in a rapidly changing world, learning is required from everyone from cradle to grave. It is still quite a rare thing to hear about how urbanisation affects a particularly big issue of our era – learning. It is necessary Adult Education and Urban Learning. Cities are full of places of learning that most often go unrecognized.
Urban learning can take many forms and can happen in countless different places, but it is almost always first and foremost about learning together – mostly in a nonformal way. It is learning that happens when a lot of people are living side-by-side and are meeting other people to talk to or to do things together with them. In a way, urban learning is then at the heart of nonformal learning itself.
Urban learning, can also include fancy urban learning centers, casual encounters on a university campus, cafés that hold events, school trips in the urban environment and park, library, churches, street educators. Viewing the matter from the point of view of education then, the image of close urban learning community is quite the opposite of the much more often repeated pictures of loneliness, isolation and social malaise.
The project responds to the need to leave education outside training rooms. Human beings need: they look for spaces allowing them to engage in education and social interactions and new experiences. Whole city is a lifelong learning space.
The project is based on the needs of participating organizations and target groups:
- educators,
- parents.
The partnership consists organizations from: Poland, Portugal, Italy, Slovakia, Malta, Sweden. Project partnership are made up of organizations that are active in adult education.
The main objective of the project is to enable organizations to develop and strengthen networks, increase their ability to act at the transnational level, exchange good practices o subject: Urban Learning in Europe.
Specific objectives: - Exchange of good practices on the Urban Learning in Europe - Development of competencies of educators in the extended learning environment - Increasing the capacity to act at the transnational level.
The Results will be achieved during the project implementation: - Analysis in the spaces allowing to engage in education and social interactions and new experiences - in partner cities - Programs of local courses in extended learning environment - Serving all ages - Developing and improving partnership between partner organizations. - Strengthening the position of each partner organization in local and regional environments. - Improved quality competencies adult educators.
Project duration - 24 months. The project includes:- 4 Transnational Project Meeting, C - Short training programs, Management and implementation. The implementation of the project changes the reality, because it allows to gain knowledge and experience of partner organizations from European cities.