The project "Intergenerational Education for Social Inclusion - Learning solution" is necessary and important as demonstrated by the needs analysis. Thanks to it, key areas of the organization's activity have been identified that need improvement. These are the areas: Seniors - the need to expand the educational offer addressed to seniors in the field of intergenerational education. The problem is insufficient educational offer addressed to seniors in the area of intergenerational education. The need to engage in intergenerational education for all generations and thus open new areas of engagement of an educational, economic, cultural and spiritual character. It is necessary to update knowledge in a situation where Europe is changing in terms of demographic composition and faces challenges of intergenerational and intercultural solidarity.
The main goal of the project is to support the development of adult education staff in the area of education and intergenerational learning. The project implements the intention of intergenerational education, which seeks to establish formal and intentional communication activities between generations. Thanks to this, it is possible to derive mutual benefits and mutual enrichment.
Adequate project goals have been established:
1. Improving the competences of the organization's staff in the field of education and intergenerational learning.
2. Social inclusion of seniors through broadening the offer in the area of education and intergenerational learning.
The implementation of the project changed the situation by broadening the knowledge about creating an offer in the field of intergenerational education. There has been an improvement in the organization's activities in the field of innovative methods supporting intergenerational education. The applicant ensured good project management, which allowed for the high quality of the activities.
Two types of foreign mobility have been implemented.
1. Mobility - training at Wisamar Bildungsgesellschaft, Leipzig, Germany. Topic: Intergenerational education and learning. Training organized for 8 participants.
2. Learning mobility - training at the Centro Internazionale delle Culture Ubuntu, Palermo, Italy. The training organized for 8 participants contributed to meeting the identified needs.
The participants of the project were the staff, adult educators - employees and volunteers of the Gaudete Foundation.
Training topics: Improving knowledge in the field of intergenerational education and learning, Getting to know new teaching methods and using tools in adult education, Expanding knowledge in the field of - Intergenerational mentoring, Intergenerational learning of active European citizenship, Preparation of educational initiatives based on intergenerational education.
The proposed activities were to meet the needs by acquiring new knowledge in the field of intergenerational learning and education. The training allowed for the development of staff competences. The trainings contributed to the establishment and development of cooperation between organizations from Italy, Germany and Poland through the joint implementation of the project. Experience acquired and acquired competences were included in the organization's development plan.
UBUNTU - Palermo
Wisamar Bildungsgesellschaft, Lepizig
Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój EDUKACJA DOROSŁYCH-AKCJA „Ponadnarodowa mobilność kadry niezawodowej edukacji dorosłych
Konsorcjum w składzie:
realizują projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich o nr
POWER AE-2019-1-PL01-KA104-064208
Edukacja ekologiczna społeczności lokalnych- rozwijanie współpracy międzynarodowej
Ecological education of local communities – development of international cooperation
Celem projektu jest podniesienie kompetencji kadry w zakresie wiedzy o środowisku. Projekt ma na celu zdobycie praktycznych umiejętności w obszarze edukacji ekologicznej.
Projekt jest inspiracją do podjęcia działań w celu rozwiązania problemu samotności na starość.
Izolacja i samotność to poważne problemy dla osób starszych.
Stają się mniej mobilni, umierają ich przyjaciele i krewni, utrata słuchu i inne ograniczenia fizyczne utrudniają komunikację z innymi, a seniorzy często niechętnie próbują nawet nawiązać nowe znajomości.
Przełamanie tych barier nie jest łatwe. Ale dobrą wiadomością jest to, że naukowcy i nauczyciele oraz grupy rzeczników są coraz bardziej skoncentrowani na problemie i myślą o dobrych rozwiązaniach
Więcej na stronie projektu: https://projectsaudade.wixsite.com/index
Projekt umożliwia poszerzenie tematu Fingerprints Learning jako dostosowania edukacji do indywidualnych potrzeb osób starszych.
Uzasadnienie realizacji projektu stanowi potrzeba uwzględnienia różnic w pozazawodowej edukacji osób dorosłych. Projekt uwzględnienia przekonanie o indywidualnym sposobie uczenia się seniorów. Istnieje potrzeba dostosowania uczenia się osób starszych, które można scharakteryzować podobnie jak linie papilarne, których podstawowe cechy stanowią: - niepowtarzalność, - nieusuwalność oraz niezmienność linii papilarnych.
Więcej na stronie projektu: http://fingerprintproject.wixsite.com/index
Tematem projektu jest wzmacnianie współpracy między środowiskiem kształcenia i szkolenia a środowiskiem pracy jako pozytywnego wpływu na przyszłość Generation Jobless (Pokolenie bezrobotnych).
stanowi odpowiedz na potrzebę rozwijania edukacji dla pokoju w sytuacji konfliktów w Europie.
Numer projektu w Programie Erasmus+: 2014-1-PL01-KA104-001823
Celem projektu jest podniesienie kompetencji osób zaangażowanych w działalność Fundacji Gaudete zarówno pracowników jak i wolontariuszy. Uczestnicy mają potrzebę poznania w jaki sposób w innych krajach takich jak Hiszpania rozwijanie są obszary edukacji dla pokoju w transmisji międzypokoleniowej. Specjalną potrzebę uczestników stanowi jak najlepsze wykorzystania istniejących inicjatyw w obszarach: Edukacja międzykulturowa i międzypokoleniowa, uczenie się przez całe życie, odbudowa pokonfliktowa, obywatelstwo europejskie, świadomość europejska.
Pobierz PDF klikając w obrazek:
number: 2014-1-PL01-KA204-003408
Celem projektu "Education - The challenge of the later years- Live and Learn" jest poprawa edukacji osób ?trzeciego i czwartego wieku?. To przyczyni się w konsekwencji do ograniczenia marginalizacji osób starszych. Czas trwania projektu wynosi 2 lata. Partnerstwo strategiczne będzie miało charakter elastycznego sposobu pracy z partnerami. Propozycja projektu opiera się na stałej analizie oraz na istniejącej wiedzy, know -how i praktyce. Grupę docelową tworzą osoby starsze, które potrzebują poszerzenia oferty edukacyjnej. Konieczne jest wypracowanie materiałów szkoleniowych dla edukatorów w obszarach: czas wolny, zainteresowania, zdrowie, rozwój talentów, przekazywanie wartości.
Partnerzy
W grudniu 2014 roku, luty 2015 Fundacja Gaudete zorganizowała wizytę w Oświęcimiu i Krakowie.
Projekt obejmował dwie grupy po 30 osób każda .Projekt został zorganizowany w ramach Programu "Europa dla Obywateli - Aktywna pamięć europejska". Projekt obejmował działania powiększenia wiedzy z zakresu kultury żydowskiej, religii, języka i tradycji. W Muzeum Oświęcim i Brzezinka uczestnicy złożyli kwiaty, upamiętniający ofiary nazistowskiego obozu śmierci.
Na Kazimierzu w Krakowie uczestnicy zwiedzili synagogę Remu, ulicę Szeroką oraz cmentarz żydowski. Fundacja Gaudete był partnerem w projekcie koordynowanym przez Instytucję z Litwy.
http://gaudete.katowice.opoka.org.pl/index.php?start=10#sigFreeIdd773da6916
Project DVD - Europe http://www.youtube.com/watch?v=TBWbLq8Lp0g
Project DVD - PL https://youtu.be/YjE4nrOEDlg
Projekt ?The Memory Exchange? ma na celu wykorzystanie innowacyjnych technik uczenia się międzypokoleniowego zachęcając osoby powyżej 50 roku życia w domach opieki oraz w dziennych klubach do przywoływania w pamięci wspomnień przy użyciu specjalnie skonstruowanych ?Memory boxes?. Zawierają one historyczne elementy z ich wcześniejszych etapów życia, razem z nagraniami muzycznymi i fotografiami.